VALT JOBB

Infrastruktursamordnare med partneransvar


Ansök här

Infrastruktursamordnare med partneransvar                        

Vill du vara med och skapa förutsättningar för att tågen ska gå i tid och driva och utveckla SJs samarbete med nordens infrastrukturförvaltare? Som infrastruktursamordnare med partneransvar har du en mycket viktig roll i SJs arbete med att bidra till ett enklare resande med kundnöjdhet i fokus. Känns detta som rollen för dig? Sök då tjänsten som infrastruktursamordnare med partneransvar på SJ!

 

Fakta om tjänsten

Roll: SJ söker Infrastruktursamordnare med partneransvar        

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Anställningsgrad: Heltid

Arbetsplats/placering: Stockholm      

Tillträde: Enl ök              

Sista ansökningsdag: 2019-01-18  

Tjänsten ingår i Team Tidtabell & Infrastruktur som bland annat ansvarar för att driva och samordna arbetet med att tillgodose SJs intressen i infrastrukturfrågor samt deltar i arbetet med infrastrukturförvaltarnas tågplaneprocesser.

Vi är idag åtta medarbetare på enheten. Som ett led i pågående förändringsresa mot moderna och dynamiska lösningar, förstärker vi med ny kompetens med en infrastruktursamordnare med partneransvar.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Infrastruktursamordnare med partneransvar kommer du ha en mycket stor roll i att ansvara för viktiga relationer och driva SJs frågor framåt vilket kommer att utgöra en större del av arbetsuppgifterna. Du kommer vara kontaktperson och fungera som en samordnare, kravställare och kvalitetsuppföljare samt koordinera möten med SJs infarstrukturförvaltare inom avdelningens ansvarsområde. Du kommer även att proaktivt arbeta med att påverka planerade banarbeten. Detta i syfte att skapa förutsättningar för försäljning, god punktlighet och nöjda kunder. Rollen innebär ett långsiktigt arbete med syfte att minimera påverkan av banarbeten på SJs trafik.

I arbetsuppgifterna inom partneransvar ingår bl.a.

  • Ansvar och uppföljning av trafikeringsavtal
  • Vid behov delta och ansvara för kundmöten med infrastrukturförvaltare (kundmöten som är bredare än banarbeten)
  • Bistå och förbereda SJs övergripande möten med infrastrukturförvaltare samt branschmöten
  • Tillsammans med infrastrukturförvaltare delta och utveckla gemensamma processer

I arbetsuppgifterna inom Infrastruktursamordning ingår bl.a.

  • Proaktivt arbeta med att påverka planerade banarbeten
  • Analysera vad planerade banarbeten innebär för SJs trafik, exempelvis längre restid, inställda tåg eller delar av en sträcka som ersätts med buss.
  • Analysera banarbetens konsekvens på trafiken och kommunicera det internt på SJ.
  • Aktivt arbeta med att effektivisera och kvalitetsförbättra anpassningar pga. banarbeten samt dess process.
  • Bidra till att utveckla nya arbetssätt och arbeta med ständiga förbättringar.

Placering är på huvudkontoret i Stockholm i moderna lokaler på Vasagatan 10. Tjänsten är tillsvidare på 100%.

Utbildning

Akademisk examen

Erfarenhet och egenskaper

Du har erfarenhet från branschen och innehar gärna kompetens inom förhandling och kundrelationer. För att trivas i rollen behöver du ha intresse och förståelse för järnvägens förutsättningar och utmaningar och dess infrastruktur.

Vidare tror vi att du är affärsmässig, analytisk, driven och noggrann. Rollen har många olika typer av kontaktytor och intressenter varför du har en god förmåga att skapa relationer och långsiktiga samarbeten. Din kommunikativa förmåga är god, såväl skriftligt som verbalt.

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.

Information

I denna rekrytering samarbetar vi med Harvey Nash så följ länken för att ansöka till tjänsten: https://www.harveynashnordics.com/job/infrastruktursamordnare-med-partneransvar-sj/. För frågor om tjänsten eller processen välkommen att kontakta Malin Mella, 073-773 13 44 eller Filip Edström, 073-095 71 09. Sista ansökningsdag är fredag den 18e januari men du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen till en dynamisk arbetsplats där du får vara med och revolutionera en svensk ikon!

Om SJ

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi på uppdrag av nationella och regionala trafikmyndigheter. Koncernen omsätter cirka 7,8 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1200 avgångar från 284 stationer. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås. Vi möjliggör för många människor att välja tåg, det mest hållbara resesättet på längre sträckor. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

 

Frågor om tjänsten?

Johan Båging, Chef Tidtabell o Infrastruktur, 010-751 6016      

Det här är SJ

SJ är Sveriges första och största tågoperatör- vår ambition är också att vara Sveriges bästa. Vi söker därför dig som kan hjälpa oss att ge våra kunder bästa möjliga service. Vi erbjuder alla våra medarbetare tillgång till bra förmåner som till exempel friskvård och motion samt möjligheter till kompetensutveckling för att avancera inom företaget. Läs mer om SJ

Stockholm

SJ AB

Ansök senast 2019-01-18


Ansök här

Järnvägsjobb.se drivs av Järnvägsbranschens samverkansforum, JBS. Har du frågor om webbplatsen kan du kontakta webmaster@jarnvagsjobb.se 

Pil upp