VALT JOBB

Kundtjänsthandläggare Förarprov vikariat


Ansök här

Förarprov ansvarar för att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Vår verksamhet ska bidra till trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. Vi på Förarprov har ett stort antal kundkontakter och är ofta kundens första kontakt med en myndighet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 450 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet.

Till Förarprovskontoret i Jönköping, avdelning syd, söker vi nu en kundtjänsthandläggare/provförrättare.

I ditt dagliga arbete kommer du att möta många olika kunder. Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att förrätta kunskapsprov i Jönköping med mottagningsorter, både i grupp, individuella prov men även tillsammans med tolk. Du administrerar fotografering i samband med prov och förnyelse av körkort. Vidare ingår receptionsarbete och allmänna kontorsgöromål. Bemötande och tydlig information är viktiga delar i ditt arbete för att våra kunder alltid ska få de bästa förutsättningarna för att visa sina kunskaper.

Du arbetar enligt fastlagt schema och arbetet kan innebära resor i viss utsträckning. Tjänsten gäller ett vikariat som planerars pågå från oktober 2018 till 30 april 2019.

Vi söker dig som

  • har en avslutad gymnasieutbildning
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
  • har körkort för personbil
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du

  • har tidigare erfarenhet av arbete i reception eller kundtjänst
  • har erfarenhet från administrativa dataprogram och system
  • behärskar fler språk än svenska och engelska

Som person har du ett starkt kundfokus och arbetar för att hitta lösningar som passar både kund och organisation. Du förstår kundens behov och utvärderar beslut utifrån hur kunden kommer att påverkas. Du är initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv.

I rekryteringsprocessen görs ett första urval under v 42-43. Intervjuer är planerade att genomföras från och med  v 44.

Tester kan förekomma som en del i denna rekryteringsprocess.

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt. 

Jönköping

Trafikverket

Ansök senast 2018-10-16


Ansök här

Järnvägsjobb.se drivs av Järnvägsbranschens samverkansforum, JBS. Har du frågor om webbplatsen kan du kontakta webmaster@jarnvagsjobb.se 

Pil upp