VALT JOBB

Kundvärd sommarpersonal


Ansök här

Kundvärd sommarpersonal

Om tjänsten

I SJ Resebutik ligger fokus på kundservice och mervärde för kund. Tillsammans inom team Resebutik bygger vi framtidens serviceorganisation med målet att leverera kundservice i världsklass. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss och att SJ alltid ska vara deras förstahandsval – ett SJ att lita på och längta till.

Under sommaren behöver vi extra personal, då det kommer göras ett större banarbete mellan Stockholm Central och Stockholm Södra under åtta veckor. Tjänstens placering är antingen på Stockholm Södra eller på Flemingsberg station.

Tjänstgöringsgraden är 100% och anställningstiden är från mitten av juni till mitten av augusti. Betald utbildning kommer ske under senare del av våren.

I rollen som Kundvärd blir en av dina viktigaste uppgifter att vara lyhörd gentemot våra kunder och våga leverera bästa möjliga service inför eller efter resan. Du kommer också aktivt att bidra till att våra kunder får bättre kunskap och kännedom om våra självbetjäningskanaler. Som Kundvärd kommer du möta våra fantastiska kunder både i Stockholm Södra och i Flemingsberg. Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Vi är därför också ute vid våra plattformar för att hjälpa våra kunder till rätt vagn, svarar på frågor och hjälper både förare och ombordpersonal att tåget går i rätt tid. Vi finns tillgängliga för våra kunder alla dagar om året och vi har schemalagd skifttjänstgöring.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

I urvalet läggs stor vikt vid tidigare erfarenhet av kundservice samt att du är serviceinriktad, lyhörd, lösningsorienterad, modig och flexibel. Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du både tycker om och kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt.

Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens. Du skall kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska - ytterligare språkkunskaper är meriterande. I takt med omvärldens ökande krav på datorvana samt SJs arbete för att bli ett av Sveriges mest digitala företag, behöver du vara van vid IT-teknik och intresserad av att lära dig mer om detta.

Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar. Du kommer att få arbeta i ett positivt och serviceinriktat gäng, och vi tror att du tycker om att utmanas och har ett starkt intresse för din personliga utveckling.

Vi på SJ uppskattar mångfald och vi vet att det ger fler perspektiv och ökar vår konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande och härligt arbetsklimat.

Ansökan

Urval sker löpande så registrera din ansökan så snart du kan senast 22 mars 2019.

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,9 miljarder SEK och har 4 600 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 140 000 personer att resa med någon av SJs 1 200 avgångar från 288 stationer.

Kontakt:

Per-Ove Winterstad, 010-7518759

Susanne Hardne, 010-7517923

Stockholm

SJ AB

Ansök senast 2019-03-22


Ansök här

Järnvägsjobb.se drivs av Järnvägsbranschens samverkansforum, JBS. Har du frågor om webbplatsen kan du kontakta webmaster@jarnvagsjobb.se

Pil upp