Personal Teamledare – Logistik 100 %
Stadler har byggt tåg i över 80 år. Med vår innovationskraft, flexibilitet och tillförlitlighet är vi idag en ledande tillverkare av järnvägsfordon. Cirka 13 000 anställda arbetar på flera produktions- och konstruktionsanläggningar och över 70 serviceställen i Europa, Nordamerika och Nordafrika.
I Sverige utför Stadler Service underhåll, reparationer och moderniseringar av järnvägsfordon. Med schweizisk precision strävar vi efter att leverera högsta kvalitet till den svenska järnvägsindustrin. Över 350 medarbetare arbetar i våra välutrustade verkstäder i Tillberga, nära Västerås, Hagalund, Stockholm och Eskilstuna, som utgör basen för Stadler Service Sverige.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Vi vill nu stärka upp vår logistikavdelning i Tillberga med en driven och handlingskraftig lagledare som genom tydligt och inspirerande ledarskap visar vägen till utveckling och ökad produktivitet. Vi behöver en ledare som kan få tåget i rullning och hålla ångan uppe hos medarbetarna. Brinner du för att skapa ordning och reda och få din personal att jobba som ett sammansvetsat team? Har du en bakgrund inom inköp eller logistik och har några års ledarerfarenhet? Då kan du vara du den vi söker!
Rollen som Personal Teamledare innebär bl.a. att:
- Leda det operativa arbetet inom logistik (lager och produktionslogistik)
- Säkerställa att material finns på rätt plats i rätt tid och i rätt antal
- Leda och utveckla en arbetsgrupp på 11 personer (tekniska teamledare och övriga lagerarbetare och/eller produktionslogistiker)
- Skapa struktur, implementera och förbättra arbetssätt och processer för effektivare arbete och ökad produktivitet
- Utveckla och stärka samarbetet inom logistikavdelningen samt med inköp och produktion
- Tätt samarbete med logistikchef
- Personalrelaterat operativt arbete och administration (t.ex. schemaläggning, medarbetarsamtal, sjukfrånvaro, rehab, kompetensutveckling, introduktion)
- Arbeta operativt med frågor om säkerhet, arbetsmiljö, jämställdhet
ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER & PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas och lyckas i rollen som Personal Teamledare hos oss tror vi att du:
- Har minst två års erfarenhet av att leda medarbetare, gärna från tillverkande industri
- Är riktigt bra på att skapa och upprätthålla ordning och struktur
- Är en lyhörd och coachande ledare med god självinsikt
- Utmärkt förmåga att kommunicera och interagera med medarbetare i olika roller och på olika nivåer i verksamheten
- Är självgående och trygg i att fatta beslut
- Förmåga att motivera, delegera och följa upp grupper och individer
- Drivs av nya utmaningar, ser lösningar och har driv att både implementera och förvalta
- Flytande svenska och god engelska i tal och skrift
- B-körkort
- God administrativ förmåga
Meriterande är:
- Eftergymnasial utbildning inom logistik eller Supply chain
- God materialkännedom om järnvägsfordon
- Mycket god kunskap/erfarenhet inom inköp eller logistik
- Truckkort A,B, C2, Travers
- Ledarskapsutbildning
OM ROLLEN
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en dynamisk miljö med stor möjlighet att påverka bolagets utveckling samt goda interna och internationella karriärmöjligheter.
HAR DU FRÅGOR OM DEN AKTUELLA ROLLEN
Joakim Kangas, Logistikchef, ger dig gärna mer information om rollen:
E-post: joakim.kangas@stadlerrail.com
INTERESSAD?
Sök redan idag! Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten med start redan i augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Annika Elmeblom Holmberg
+46 730600807