VALT JOBB

Funktionsansvarig för digital projekthantering


Ansök här

Som funktionsansvarig för digital projekthantering på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.

I rollen som funktionsansvarig för digital projekthantering kommer du arbetsleda en grupp specialister och du stödjer projektet i styrning och samordning av handlingar, system och information genom projektets livscykel. Du arbetar med strategisk planering och tar fram strukturer och arbetssätt för att kunna ta emot handlingar som förväntas levereras i projektets olika skeden.  Inom digital projekthantering arbetar vi även med BIM, GIS och kravhantering. Du kommer att ingå i ett kompetensnätverk och delta i utveckling av vår informationshantering, implementering av nya arbetssätt och erfarenhetsutbyte mellan Trafikverkets stora investeringsprojekt.

Hos oss får du även möjligheten att arbeta med forskning och innovation, utredningar, analyser, erfarenhet- och omvärldsbevakning. Du kommer att tillhöra Stora Projekt - Teknik, miljö och fastighets enhet för digital projekthantering.

Vi söker dig som vill leda och motivera andra för att få gruppen att arbeta tillsammans. Du har ett helhetstänk och skapar utifrån detta genomförbara planer på kort och lång sikt. Rollen innebär många olika kontaktytor och därför är du bra på att bygga relationer och din samarbetsförmåga är hög. Din kommunikativa förmåga är god och du förmedlar budskap till din mottagare på ett enkelt sätt.

Vi söker dig som

  • har en universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) alternativt annan utbildning tillsammans med aktuell erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
  • har aktuell och dokumenterad erfarenhet av att arbeta strategiskt med dokumenthanteringssystem, informationshantering eller metadatastyrning
  • har flera års erfarenhet av att arbeta med exempelvis: behörigheter, flöden, metadata, CAD, BIM och/eller dokumenthanteringssystem
  • har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du

  • har god kunskap om projektering i stora infrastrukturprojekt som omfattar flera skeden (planering, byggande, relationshandlingar och avslut)
  • har erfarenhet att ta fram och implementera krav och riktlinjer för dokumenthantering
  • har erfarenhet av att arbeta med regelverk och kravdokument

Placeringsort är Solna.

LinkedIn #LI - CapCar1

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Inom Stora projekt leder vi Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Solna

Trafikverket

Ansök senast 2020-12-03


Ansök här

Järnvägsjobb.se drivs av Järnvägsbranschens samverkansforum, JBS. Har du frågor om webbplatsen kan du kontakta webmaster@jarnvagsjobb.se

Pil upp