Passionerad och kunnig supporttekniker till IKT Göteborg
Har du passion för människor och IT-support? Då kanske detta är en roll som passar dig! Som supporttekniker IT på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Välkommen med din ansökan!
Några ord från en i teamet: ”Jag tycker om att arbeta här för att känslan att kunna vara en viktig del av verksamheten och att kunna påverka allas vardag är fantastisk, hela teamet består av trevliga, hjälpsamma och respektfulla individer som lyser upp dagarna på arbetsplatsen. ”
Vad kan vi erbjuda dig?
”Jag som blir din chef heter Helen Norman. Mitt ledarskap är personligt med ett positivt synsätt där tillit till varandra är en viktig del. Genom mina 15 år som ledare är det människan bakom som genomlyser mitt arbetssätt. Att höja medarbetarnas emotionella medvetenhet för bl.a. ökad arbetsglädje, sin relation till arbetet, arbetsplatsen , användaren, kollegor och chef är en ledstjärna i mitt arbetet. Växer vi som människor gynnar det oss själva, organisationen och våra användare.” Du kommer att få en gedigen introduktion av erfarna handledare, vilket ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.
Arbetsuppgifter
Som en del av Användarstöd IT ingår du i en viktig stödjande funktion för hela Trafikverket. Funktionen ansvarar för och tillhandahåller första och andra linjen support, inklusive på-platsen-stöd, inom IT och telefoni. Vi ger support och stöd till Trafikverkets interna och externa aktörer som använder Trafikverkets system. Områden som ingår är klientapplikationer, IT-arbetsplatsen, utskriftsfunktionen, kommunikation samt telefoni. Som supporttekniker kommer du att arbeta i en traditionell supportteknikerroll detta innebär fjärrstyrning avseende hård- och mjukvara, felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, mobiltelefoner och applikationer. I denna tjänst är det viktigt att du har ett stort intresse av IT och hög känsla för god service. Vår vision är att alltid ha användaren i fokus! Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ta emot ärenden via telefon och webbformulär. Vi som arbetar i denna roll är ett härligt gäng med god gemenskap. Hos oss går det inte en dag utan skratt. Arbetet är intressant, utmanande och lärorikt. Dessutom är vår insats meningsfull – vi gör skillnad! Ord från en kollega: ”Vi är ett mellanstort team som ser till att alla får den hjälp de behöver inom vår IT miljö. Hundratals medarbetare ringer oss varje dag och tillsammans ser vi till att våra kollegor kan fortsätta att arbeta med att förbättra den svenska infrastrukturen. Inga telefonsamtal är inte den andra likt då vi står inför nya och spännande utmaningar hela tiden, så om du intresseras av teknik och arbeta med IT och Trafikverket som helhet är detta ett bra arbete både när du är ny och erfaren med att ge it-support.”
Kvalifikationer
Vi vill leverera bästa möjliga bemötande till våra kollegor och därför är det viktigt att du, förutom tekniskt kunnande, har god kommunikationsförmåga som innebär att du är tydlig, serviceinriktad och flexibel i dialogen med våra användare. För att hålla en hög nivå på vår leverans är vi beroende av varandra och det är därför avgörande att du har en god samarbetsförmåga och är strukturerad. Som person drivs du av lösa problem vilket gör att du lätt identifierar samt utvecklar effektiva och genomförbara lösningar på uppkomna problem.
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning inom IT eller annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
- viss erfarenhet inom yrkeskategorin
- goda kunskaper inom Microsoft Office och Microsoft Windows
- har goda kunskaper i svenska
- engelska (tal)
Meriterande:
- dokumenterad yrkeserfarenhet av arbete med first-line IT support
- dokumenterad erfarenhet av arbete med telefonisystem (ex vis Solidus), ärendehanteringssystem (ex vis Remedy ISTM) och kunskapsdatabaser
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 20-21. Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Helen Norman (helen.norman@trafikverket.se), om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om – precis som Sveriges transportsystem.
#LI-NG1
Ansök senast
Din ansökan ska ha inkommit senast 2023-05-07
Kontakter
Rekryterande chefHelen Norman0101257131SEKOTony Ridderstedt0101257441SACOKjell Israelsson0101257225STMagnus Hedström0101232828
Upplysningar
Utannonserat: 2023-04-17T10:26:57
Organisation: IKT
Rekryterande enhet: Användarsupport
Befattning: Passionerad och kunnig supporttekniker till IKT Göteborg
Ort:Göteborg
Ref nr: 27:2023:134
Läs mer här